The Body Shop

The Body Shop är ett globalt skönhetsvarumärke som grundades 1976 av Anita Roddick i Brighton i England. Huvudmålet för The Body Shop har alltid varit att göra en positiv skillnad i världen, med högkvalitativa och naturinspirerade skönhetsprodukter som produceras etiskt och hållbart. The Body Shop banade väg för tanken att en verksamhet kan verka för det goda i världen, och denna filosofi är fortfarande varumärkets drivkraft. I dag har The Body Shop över 3 000 butiker i över 60 länder. The Body Shop ägs sedan 2017 av det brasilianska, B Corp-certifierade skönhetsvarumärket Natura och ingår tillsammans med Aesop i den etiskt medvetna skönhetsgruppen Natura &Co.

I The Body Shops pop up shop på mässan kan du även kolla in höstens och vinterns nyheter och julklappar som du kan handla till mässpriser.

De berättar även mer om Forever Against Animal Testing, kampanjen där The Body Shop tillsammans med Cruelty Free International globalt och Djurens Rätt i Sverige jobbar för att förändra skönhetsbranschen globalt genom ett förbud mot kosmetiska djurtester, överallt och för alltid. På 15 månader har kampanjen lyckats samla in 8.3 miljoner namn och är därmed världens största upprop någonsin i ämnet. Namninsamlingen överlämnades till FN i New York på World Animal Day 4 oktober.